marți, 13 noiembrie 2007

Oda pentru FJSC

Si nu m-a platit nimeni pentru asta. Nici macar n-am vreo situatie neplacuta la scoala ca sa trebuiasca sa gadil in dos pe cine trebuie cu postul asta. Pur si simplu am ajuns la o concluzie la care nu ma asteptam sa ajung atat de curand - FJSC rullz. Pe bune.

Atentie! Acest text n-o sa aiba nicio relevanta pentru tine daca nu ai fost student la FJSC.


Cum am avut aceasta revelatie absolut halucinanta? Am plecat cu Erasmus in Belgia. Bine, sunt inca aici, dar au trecut deja doua luni si pot sa fac comparatii.

Sistemul de predare si programa

Ma refer la sistemul de predare mai ales. Sa luam un exemplu simplu - cursul de multimedia, ca tot am dezbatut subiectul cu Vlad.

As vrea sa fac coloane, eventual sa scriu si colorat, dar nu stiu cum se face asta pe blog. Sigur se poate, dar nu stiu eu. Bun, le luam pe rand:

Multimedia la FJSC
= acea materie unde doamna profesoara Drula impreuna cu seminaristul (cute enough) Matei te invata sa folosesti programul Macromedia Director (nu radeti) pentru a construi un "document multimedia offline pe suport DVD/CD".

Bun, suficient de aiurea pana acum. Dar macar inveti o treaba concreta, nu abureli. Si iesi din facultatea asta cu niste cunostinte, chit ca sunt mai mult conceptuale decat pur tehnice.

Multimedia la IHECS Bruxelles = acea materie unde domnul profesor Abel Carlier impreuna cu seminaristul Leynen (cute enough) te invata sa folosesti programul Dreamweaver 8 pentru a construi un site web. La noi la FJSC se face asta la Internet (cu George Popescu), doar ca invatam Netscape Composer. Oricum, cam aceeasi mancare de peste.

Ei, aici, la IHECS, materia este foarte ciudat impartita. La curs ne-am uitat la filmul Brazil, iar apoi Carlier a inceput sa ne explice concepte multimedia precum receptor, emitator, canal etc. Un fel de ITC sau ICI al lui Petcu, combinat putin, conceptual vorbind, cu Internetul lui George Popescu. La curs nu ne invata absolut nimic tehnic, iar tema de curs este sa construim o arborescenta din scene simbolice din Brazil, legate intre ele prin diferite tipuri de liens (legaturi, linkuri). Foarte abstracto-inutil, in opinia mea.

La seminar/laborator, Leynen (cute enough) ne invata sa construim un site. Jur cu mana pe cruce ca nu vad nicio legatura intre curs si seminar. Dar niciuna! Partea si mai proasta este ca primul semestru se face teoria, iar al doilea se construieste efectiv site-ul. Si the cute enought Leynen ne invata cu viteza melcului diferentele intre .jpg si .gif sau cum se seteaza culoarea de fundal. A, nici seminarul/laboratorul nu se face intr-o sala de computere, ci intr-una cu proiector unde putem vedea ce face el la laptop, dar n-avem de ales decat sa notam, sa desenam si sa coloram pe caiete.

Concluzia - Se face scoala cu viteza melcului. Ce ne invata George Popescu in 10 minute se face aici in minimum doua ore, iar practica la Pastele Cailor. Eu una e clar ca n-o prind, asa ca o sa-mi iau notele la Multimedia exclusiv pe planul site-ului (pe hartie) pe care n-o sa-l fac niciodata.

Biblioteca

Pe vremea cand se cereau examen si lucrare la licenta (adica acum vreo doua saptamani) stabilisem deja cu Romnina Surugiu ce subiect sa lucrez si ma pregateam, cu un ambit (a se citi "ambîţ") demn de invidiat, sa ma apuc de citit cartile din biblioteca IHECS-ului.

Prima saptamana am facut efortul supraomenesc de a afla programul bibliotecii, pentru ca zilnic cand ajungeam eu la scoala era inchis. Nu m-a lamurit nimeni, iar studentii pe care i-am intrebat nici nu stiau ca exista asa ceva in facultatea lor. Intamplator l-am intrebat, la cafeteria, si pe un nene care era, cica, in charge cu biblioteca. SI mi-a zis sa vin a doua zi dimineata la ora X. A doua zi dimineata, la ora X, nu era nimeni acolo. Abia la ora X+30 de minute a aparut si nenea (pe a carui functie nu am descifrat-o) care mi-a deschis usa bibliotecii foarte politicos, revelandu-mi minunea. Un mare raft de maxim un metru care sustinea in jur de 30 de carti, dintre care mai mult de jumatatea dictionare. :-O Am facut ochii cat cepele si am intrebat unde e biblioteca cu carti, nu sala de lectura (erau mult prea multe mese cu scaune in sala), dar mi s-a spus ca astea sunt. Am plecat dezamagita, cu gandul la raiul din FJSC...

Alta concluzie: Simt ca FJSC-ul nostru este mult mai conectat la realitate. Simt, dupa trei ani incheiati de studentie, ca am invatat abureli si lucruri concrete, dar pe ambele sunt in stare sa le leg de domeniul care ma intereseaza. Am avut la FJSC si profi aberanti, si profi misto de tot, care ma faceau sa vreau sa le aplaud cursul (pe aici se practica frecvent). Am simtit acum, mai mult ca niciodata, ca nivelul facultatii mele de acasa este mult superior.

Nu ma refer numai la ritmul in care invatam (adaptat unei persoane dotate cu intelect), ci si la structura materiei. Si aici invat lucruri misto, insa mi se tranteste in brate silabusul (la ei silabus este cursul scris care se gaseste de cumparat in facultate), nu mai trebuie sa citesc absolut nimic ca bibliografie, sa imi folosesc creierul sa fac legaturi si sa produc sinteze. Pur si simplu mi se toarna mura-n gura (si lent al naibii) ceea ce trebuie sa stiu si apoi mi se cere sa reproduc intr-o "maniera analitica".

Nu sunt incurajata, ca studenta, sa citesc studiile sociologilor (la sociologie), pentru ca "sunt deja explicate in silabus". Nici sa fac vreun research in plus pe un subiect anume, pentru ca "oricum si-n silabus sunt prea multe informatii deja". Stiu ca nu ma opreste nimeni, dar eu aici compar niste sisteme.

Asadar, cu toate bubele si comunismele care n-au murit, FJSC-ul mi-e inca drag. Si admir institutia asta. Aici studiez materii interesante, dar neconectate (prin maniera de predare) la scopul meu de student (viitor jurnalist, publicitar sau PRist). FJSC rullz :D

8 comentarii:

Anonim spunea...

Chiar asa misto zici ca e? Cred ca o sa ma duc si eu la scoala mai des...

PS - Dreamwaver il facem si noi tot acum, la CPI (Crearea de Publicatii pe Internet).

Anonim spunea...

vai, vai, ce pupic mare!

Acolo, la Bruxelles, e de mine :))

Anonim spunea...

Pai cum mai, la FJSC nu se intra/sta/termina numai pe baza de spagi? Ca asa citeam pe net mai ieri... Sau or fi aia frustrati ca nu au intrat :D?
Si mie imi place la FJSC, n-am ce zice... Acum au abandonat si la noi Composer-ul, ba chiar maine voi invata si Photoshop.

Denisa spunea...

@Mantzy - hai. Te astept cu drag, dar mai ales din semestrul 2.

@Lovingvama - Hai si tu aici :) E loc pentru toata lumea.

@ Constatin, eu vorbeam de ce se intampla "pe vremea mea", si nici macar nu punctasem neaparat pe ideea programelor folosite, ci mai mult pe maniera de predare si de conectare a materiei cu realitatea profesionala.

Care-s aia cu spaga? Da un link si la mine sa nu mor proasta :)

Anonim spunea...

Na, te lamuresc, daca e musai.
Ia uite ce zice intaiul blogger al patriei: http://www.zoso.ro/2006/08/licenta-la-jurnalism-ii.html

Iti mai caut maine ca azi mi-e somn

Anonim spunea...

Dreamweaver se face si in FJSC :P

Cand am vazut titlul ma gandeam la celebrul ''Hai cu noi , vino la FJSC...''

Anonim spunea...

s-o fi facand carte la multimedia, numai nu cu drula_cea_fara_de...sau poate nu vrea sa impartaseasca din secretele ei si baetilor;)

Anonim spunea...

s-o fi facand carte la multimedii, numai nu cu drula_cea_fara_de...