duminică, 11 noiembrie 2007

"Toti francezii de la noi sunt pedofili"

Replica asta mi-a facut ziua! Vorbeam pe messenger cu un amic (fost coleg de liceu) care studiaza in Lyon si povesteam despre tarile in care ne aflam. La un moment dat, tocmai cand ma lamentam eu mai tare ca nu-s zdraveni belgienii astia si ca fac ce fac sa imi influenteze negativ parerea despre ei (pe care ma lupt cu toata forta sa o pastrez buna), ce-mi zice?

Probabil ca se gandea sa lighten my day, ceea ce s-a si intamplat. Cica era in primele luni de rezidenta in Lyon, cand o colega frantuzoaica il provoaca la o discutie. Redau dialogul asa cum mi-a fost povestit, pentru ca pe mine m-a facut sa mor de ras:

Frantuzoaica: Si, din ce tara zici ca esti?
El: Din Romania.

Frantuzoaica (cu un zambet tamp): Aaa, stiu de Romania. Aici toate ziarele scriu ca romanii din Franta sunt cersetori sau hoti.
El (sec): La noi toate ziarele scriu ca francezii din Romania sunt pedofili.


A fost fenomenal tipul, mi-a placut! Completez si eu sirul de conversatii weird avute cu straini (in tara lor).

Eram la cheful de care va povesteam aici, cand unul din tipii beti morti cu care ma conversam decide sa faca o incursiune socio-istorica in situatia Europei de Est:

Belgianu': De unde esti?
Eu: Din Romania.

Belgianu': Aaa, Romania? E o tara de sine statatoare?
Eu: clipoc, clipoc?

Belgianu': Adica.. (vizibil fastacit) Aveti limba voastra?
Eu: Limba noastra?

Belgianu': Adica... (si mai incurcat) Aveti o limba.. "roumanienne"? Sau vorbiti o limba din alta tara? (apoi pe un ton didactic) De exemplu noi, belgienii, avem propria noastra limba, adica franceza, nu una preluata din alta tara.
Eu: Aha.. Si noi, romanii, avem norocul asta.


De data asta replica ucigatoare n-a fost data de mine, ci chiar de el insusi. Da, cam asta ti-e si cu belgienii!

2 comentarii:

Anonim spunea...

Si eu am avut parte, din plin, de discutii de genul "Cum, Romania nu e tara romilor??? Incredibil!" De la o bucata nici nu ma mai chinuiam sa ii conving.

Denisa spunea...

@Constantin - Te cred. Tot aici, la Bruexelles? Sau prin alte Strainezii? Noi sa fim sanatosi. Pana la urma, v-am mai zis eu. E mai comod sa fii luat de prost, pe bune.