vineri, 9 noiembrie 2007

Sa iesim, deci!

Pana la urma nu-s "the ultimate loser" si o sa ies in seara asta. Cu Anna si prietenii ei, ca sa sarbatorim ziua mea de nume.

Ca sa facem o scurta recapitulare, in centrul Bruxelles-ului nu prea ai multe variante de iesit. Da, e plin ochi de baruri, restaurante si discoteci, insa nu prea au mare farmec majoritatea. Ce-i drept, n-am fost chiar in toate, dar, dintre cele pe care le-am frecventat, o sa va explic care ce impresie mi-au lasat.

Sa le luam cu inceputul:

Baruri si restaurante:

- O'Reilly's = irish pub unde se aduna tot poporu', situat in miezul orasului, la Bursa. O minima umbra de rimel si un zambet accidental iti asigura, fara discutie, o seara plina de momente penibile, in care incerci sa ii refuzi frumos pe arabii, italienii si, nu-i asa, irlandezii de peste 40 de ani care incearca sa te agate. Cola = 2.5 euro

- Un restaurant italienesc pe care nu stiu cum il cheama = Aici te intampina patronul (italian, evident) la usa, iti ia haina, te admira pentru frumusetea si stilul nemaiintalnite si te pofteste la cea mai buna masa. Sunt patru mese in tot restaurantul situat pe Anspach, bulevardul principal din centru. Poti alege macaroane si spaghete de toate formele, culorile si marimile, iar mancarea este extrem de buna. Parte din farmecul restaurantului este Gino (l-am botezat eu si Anna), un bucatar tinerel si foarte bine facut, cu aer de italian cuceritor si murdar de ulei pe sort. Invarte pizza fantastic si flirteaza cu nesimtire. Tiramisu = 10 euro

- orice restaurant de pe strada cu restaurante cu sea food = Se ia o bucata de straduta ingusta, pavata cu piatra (numai buna sa-ti infigi tocurile in toate crapaturile si sa iti strici pantofii), aglomerata peste masura de restaurante, pe o parte si pe cealalta. In fata fiecarui restaurant sunt tarabe imense cu homari, pesti, scoici si creveti. Mie una mi se intoarce stomacul, dar na, e de fite. Toti proprietarii pe care i-am vazut eu sunt arabi si ies in strada dupa tine sa te invite la masa lor. Eventual iti dau si cu homaru' pe la nas, ca sa lesini de-a binelea. Aici ai toate sansele ca patronul sa te considere prostituata de lux (daca esti cumva mai ingrijita si nu porti tenesi prafuiti, un hanorac jenant si blugi dinaintea erei noastre intr-o sambata seara). Been there, done that. Meniu de o persoana, cu vin inclus = cam 100 de euro. (nu, n-am mancat acolo, mi-am insotit doar prietenii)

- Churchill's = bar englezesc cu aspect foarte elegant, unde, in weekenduri, sunt recitaluri la chitara. Plin de pustani irlandezi sau englezi sau de cupluri in toata firea. Ciudata combinatie. Cola = 3 euro

Cluburi:

- Celtica = bar/club/discoteca extrem de populara in Bruxelles. In weekenduri se face coada la intrare, iar bodyguarzii lasa sa intre pe cine au chef, razandu-ti in nas daca indraznesti sa comentezi. Aici e un fel de dictatura - toata lumea ii pupa-n fund pe bodyguarzi ca sa nu cumva sa se supere si sa nu ii mai lase sa intre, iar ei zambesc victoriosi, fericiti ca-s si ei sefi pe undeva, daca probabil acasa stau sub papuc. La parter se canta la chitara si se asculta muzica irlandeza. Aici stau babacii, adica oameni de varsta parintilor mei, dar cu chef de agatat pustoaice de 22 de ani. La etaj, insa, este discoteca. Muzica foarte comerciala (Moga si Akcent ridica mereu barul in picioare), dar dansabila. Ce-mi place este ca exista aer conditionat din belsug, deci nu se sterge nimeni de transpiratie pe tine. Insa este foarte aglomerat, iar dupa ora 1 este imposibil sa mai dansezi. Devii un element al unei mase compacte de oameni, incapabil sa te misti altfel decat in ritm cu multimea care te strage ca-ntr-o conserva de sardele. Cola = 2.5 euro

- Brupark = sa ne intelegem. Exista obiectivul turistic Atomium (despre care o sa revin sa povestesc), alaturi de care se afla Brupark, un orasel minuscul cu terase, restaurante si expozitia "Mica Europa". Ziua zici c-ai intrat in lumea lui Alice, insa noaptea devine loc al pierzaniei :D. Toate terasele/restaurantele atat de cochete si pline de familii cu copii peste zi se transforma in cluburi de ghetou-wannabe, unde pustani intre 14 si 17 ani se cred in videoclipurile lui 50Cent. Muzica e ok, un R&B comercialo-dansabil, dar te simti ca o bunica daca ai peste 18 ani. N-am crezut sa vad cu ochii mei fete de 13-14 ani cu toate alea pe afara, frecandu-se cu zor de baieti de aceeasi varsta, strigand in gura mare "I just wanna lick your lollypop". Sunt prea batrana, e clar. Aa, aici ai sanse sa te invite la dans un dolofanel B.I.G. in miniatura, la vreo 15 ani maxim, care sa iti ofere o bautura si apoi sa te intrebe daca ai prieten. Cocktail pentru 4 persoane = 30 de euro

Cam atat mi-a venit acum in minte. Asta despre viata de noapte a Bruxelles-ului. Pentru ca partea cu muzeurile si cu obiectivele turistice e prea boring sa o abordez la ora asta!

Un comentariu:

Anonim spunea...

Heh... am trecut pe straduta aia ingusta cu restaurantele cu fructe de mare... era chiar de ziua nationala si era full - "culoarul de trecere" printre terase era de vreo 60 cm. Mai aveam un pic si trebuia sa merg in dunga, mai ales ca sunt un pic "gabarit depasit".

Totusi, experienta asta mi s-a parut un pas in directia buna fata de ce-am vazut in Bruges, unde strada era un pic mai larga, dar ca bonus pe-acolo treceau cam din 3 in 3 minute trasurile alea de city tour, care aveau un fel de "tobogan" in care se aduna balegarul, ca sa nu se imprastie pe strada... asa ca fiecare trasura transporta cel putin cateva kile de armament chimic. Va dati seama ce mirosuri lasau alea in urma. Nu stiu cum puteau aia de pe terase sa infulece scoici cu asa spor cand erau constant bombardati de dare de miros care-ti muta nasu...
Asa ca nimeni din grup n-a vrut sa incerce nici restaurantele alea, nici turul orasului, pe langa faptul ca am ramas cu simtul olfactiv neafectat (prea tare), am si iesit mult mai ieftin... doar suntem studenti, ce dracu :(